tirsdag 15. februar 2011

Uferdige objekter

Hei. Jeg har tidligere skrevet om fokuset på ufo-er for tiden. Det kommer jo ikke helt ut av det blå. Jeg er med på en internettgruppe hvir vi har en felles utfordring om å få ferdig flest mulige før vi kommer til mai. Det er utrolig mye morsommere når en er flere sammen og inspirerer hverandre. Noen av de ufo-ene jeg holder på med er gamle, og da blir de litt seige å ta fatt på. Nye arbeider og stoffer frister så utrolig mye mer. Det er da det hjelper å være flere for å holde fokuset oppe. Uansett, en av de gamle, kjedelige har jeg jobbet ganske mye med i det siste. Jeg har vist bilde av den tidligere. Nå er alle blokkene ferdig sydd, og sammensyingen foregår for hånd. Jeg har sydd i alt fire rader (av 13) ferdig. Her er et bilde fra før sammensyingen begynte.
Denne ufo-en er fra 2001!!!

Jeg har også en annen ufo på gang, som jeg håper å få ferdig snart. Det er fra en utfordring/stoffbytteteppe vi hadde i Quiltekvalten, sygruppa jeg er med i. Der har jeg nå fått sydd alle blokkene, 288 i alt. Jeg fikk lagt alle blokkene utover i går for å bestemme sammensyingsrekkefølgen. Tok et bilde mens de lå utover gulvet. Det tok ganske lang tid å få plassert alle, ikke minst fordi de to villdyrene jeg har i huset (les kattene) alltid synes det er utrolig festlig å være med på leken når jeg ligger på alle fire utover gulvet . Til slutt måtte jeg stenge dem inne i gangen for å få arbeidsro. Noe som ikke skjedde uten protester.
Nå ligger alt klart til sammensying ved symaskina og venter på en dag jeg har god tid til å få sydd det sammen.

Jeg er medlem i Bærum Lappelag og der har de en dugnad for tiden, med å sy tepper til alvorlig syke barn. Dette er en aksjon Norsk Quilteforbund organiserer, og det deles ut ved de største sykehusene i landet. Det kalles Tepper som varmer aksjonen. Jeg har nå sydd to tepper til aksjonen.
 


De fleste stoffene, samt vatt og bakstykke er gitt til aksjonen fra LappeMakeriet.

9 kommentarer:

  1. Skal si du har kommet godt i gang med Ufo'ene, de er jo bare fargerike og herlige! Nydelige "tepper som varmer" også:)

    SvarSlett
  2. Bare fortsett å stå på Julie! Dette blir kjempebra. Begge teppene er kjempefine og aksjonsteppene du har sydd kommer helt sikkert til å glede noen.

    SvarSlett
  3. Fantastisk flotte tepper, til å bli i godt humør av å se på dem. Disse kommer nok til å bli godt mottatt.

    SvarSlett
  4. Liker så godt disse teppene du lager! Frodige og fine!

    SvarSlett
  5. Her var det utrolig mye flott på gang Julie. Likte spesielt godt det teppet med en smal stripe diagonalt i hvert kvadrat. Og aksjonsteppene ble fine

    SvarSlett
  6. Det ser rigtig godt ud, det er så flot, at du får syet på dine ufoer. Jeg er kun nået til at tænke på en liste.

    SvarSlett
  7. Så flotte tepper. Det bytteteppet med diagonale striper midt i firkantane er min favoritt.., men dei andre var og flotte.

    SvarSlett
  8. Så flotte tepper du lager. Jeg fant bloggen din via Quiltskandinavia. Jeg har vært "passiv" medlem de siste 5-6 årene, men har kommet meg bort fra "sytørken" så nå er jeg igang igjen. Har lagt meg til som følger for her kommer det vel enda mer av fine ting. Mvh Janse

    SvarSlett