tirsdag 24. april 2012

Bilder fra Tinghuset i Oslo

Hei

Jeg var en tur i Oslo sentrum i går og gikk en tur oppom Tinghuset hvor den store rettsaken mot Breivik foregår nå. Hele gata var sperret av, bare forgjengere fikk passere. Og trikken. Det har begynt å komme en god del blomster der, og andre hilsninger. Det er jo å håpe at de skadde, pårørende og etterlatte kan føle at de har støtte av byens befolkning. Det er rart å se byen min slik, igjen. Det tar nok lang tid før alt er tilbake til det normale. Jeg hade også med en bukett roser som jeg festet til sikkerhetsgjerdet. En dame hadde festet en rose med navn for hver av de 77 drepte. Sterkt å se.
Jeg var også en tur nedom Stortorget og innom Domkirken. Godt å sitte litt i roen der og samle tankene. Var ikke helt fritt for at det kom noen tårer.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar