søndag 2. januar 2011

UFO-ER

Hei
Jeg har nå bestemt meg for å få gjort noe med alle de uferdige arbeidene jeg har liggende. Det er en fin start på nyåret å få ryddet litt i syposene også. Har kommer bilder av noen av dem.


Dette er et slumreteppe, sydd av gamle flanellskjorter og nye stoffer i kombinasjon. Jeg har sydd mange slike tepper og gitt bort i gave, men dette skal jeg ha selv, på hytta. Jeg holder på med håndquilting, men har ikke så veldig mye som gjenstår. Så er det  å få på lukkekanten.
 Her er litt ymse ting. Noe som skal bli et applikert brilleetui, en rundpinnemappe, og to par grytekluter. På tide å få disse ferdig. Egentlig er det ikke så veldig mye arbeide som gjenstår.








Dette er et arbeide som har ligget en god stund. Det er broderte engler med vennskapsstjerner. Dette er et arbeid jeg hadde i Quiltemagasinet for noen år siden, i rødt. Jeg bestemte meg for også å lage en mer helårsvariant i blåfarger. Fikk lagt det sammen til en sandwich for et år siden, men den mangler all quiltingen. Det er laget et mønster til denne løperen, det fås kjøpt på LappeMakeriet eller direkte fra meg.


Her er det flere grytekluter som er halvferdige. Brukte dem som trinn-for-trinn illustrasjon på et kurs jeg hadde i fjor vår. Deretter ble de liggende.  Men forhåpentligvis snart ferdige ???....




Dette er et arbeid jeg begynte på for et par år siden. Det er et bytteprosjekt vi hadde i Quiltekvalten (en sygrupper jeg er med i ). Vi skal mange kvadrater og striper som vi så byttet med hverandre. Planen er å sy et stort sengeteppe av dette til  en dobbelt gjesteseng vi har på Knatten(hytta). Det er ganske mye arbeid som gjenstår, har til nå sydd og renskåret 51 blokker. Har ikke regnet på hvor mange jeg trenger, men det er ganske mange.

4 kommentarer:

  1. Flotte ufoer du har Julie :-)

    SvarSlett
  2. Synd om disse flotte ufoene ikke skal bli ferdige! Det blå/hvite er kjempelekkert!
    Lykke til med ufo-reduksjonen ;-)

    SvarSlett
  3. Lekre Ufo'er.) Godt å se vi er flere.

    SvarSlett
  4. Ja, her var det mange fine UFOer. Skal nok bli hyggelig å få noen av dem ferdig før mai.

    SvarSlett